اطلاعات عمومی اطلاعات عمومی .

اطلاعات عمومی

بهترین روش های تمیز کردن شوفاژ

برای گرم کردن منازل  مکان های مختلف شوفاژ ها از بهترین ابزارهای گرمایشی میباشند. همه ی ما با تغیر فصل بسیاری از وسایل منزلمان را تمیز میکنیم. شوفاژ برقی نیز یکی از لوازمی است که باید قبل از نصب در فصل سرما تمیز شود. در ادامه ی مطلب راه های تمیز کردن شوفاژ را ببرسی کردیم.

تمیز کردن شوفاژ
تمیز کردن شوفاژ علاوه بر افزاریش زیبایی آن باعث مصرف انرژی نیز میشود. اگر توجه کرده باشید ری رادیاتور ها تا حدود زیادی آلودگی های مختلفی مانند: گرد و غبار موجود در فضا، پرزهای فرش، نیکوتین و دوده های سیگار افراد سیگاری بر روی شوفاژ برقی . از طرف دیگر برخی ها دوست دارند روی رادیاتور را تزئین کنند، اما یک رادیاتور غبار آلود مکان مناسبی برای چیدمان وسایل تزئینی نخواهد بود! پس به همین علت با آغازفصل زمستان و استفاده از رادیاتورها، نیاز است تا آن ها را تمیز کنید و از هرگونه آلودگی مانند گرد و غبار شوفاژ برقی را پاک کنید.

راه های تمیز کردن شوفاژ و رادیاتور


1- برای تمیز کردن شوفاژ، به ابزارو وسایلی مانند حوله، سطل آب، صابون، گردگیر دستی، اسفنج، جاروبرقی، چوب بلند، پارچه نیاز دارید.
2-  ابتدا شوفاژ را خاموش کنید تا رادیاتورها سرد باشند،زیرا اگر رادیاتورها داغ باشند، ممکن است، پوست دست شما دچار سوختگی سطحی گردد.


3- جاروبرقی را بعد از سرد شدن رادیاتورها، به برق متصل کنید و تمامی درزهای رادیاتور را تا جایی که امکان دارد را پاک نمایید. حتی برای این کار می توانید از سری های مختلف جارو برقی استفاده نمایید.

4- قسمت نفوذ ناپذر رادیاتور ها را با برس های تمیز کننده از گرد غبار پاک کنید.

روش دیگر برای تمیز کردن شوفاژ برقی

1-از باد سشوار استفاده کنید

 2- قسمت دمنده باد سشوار را روی شیارهای شوفاژ نگه دارید تا گرد و غبار نشسته روی رادیاتورها از آن جدا شود.

3 - برای  پخش نشدن گردو غبار به فضا یک حوله ی مرطوب زیر رادیاتور بیندازید تا گرد غبار روی آن بنشیند.

4- از آب و صابون برای تمیز کردن بدنه ی بیرونی شوفاژ استفاده نمایید.

نکات مهم تمیز کردن شوفاژ

اگر هنگام تمیز کردن رادیاتورها با لکه ای بروی رادیاتورها مواجه شدید از ساییدن آنها خودداری کنید ن به رادیاتور اسیب وارد میکنید بهتر است برای پاک کردن لکه های اینچنینی از محلول های اسپری قوی استفاده کنید. اگر رادیاتورها دارای پوسیدگی هستند، بهتر است برای تمیز کردن آن ها، از متخصصان کمک بگیرید. توجه داشته باشید که هنگام کار، حتما روزنامه و یا سفره ای بی مصرف را زیر رادیاتور قرار دهید تا به هنگام تمیز کاری، فرش، سرامیک و موکت کثیف و آلوده نشده و زحمت شما را زیاد نکند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۶:۰۱ توسط:sani موضوع: نظرات (0)