اطلاعات عمومی اطلاعات عمومی .

اطلاعات عمومی

شومینه چیست و انواع آن کدام است؟

امروزه به دلیل ساخت و ساز های لوکس و و جدید، طراحی منازل مسکونی با برزترین علم و با طراحی لوکس و دکوراسیون جدید و لوکس، بعضی از ساختمان ها برای تامین گرمایش ساختمان از شومینه استفاده می کنند. لازم است بدانید که شومینه انواع مختلفی دارد و اگر شما اطلاع کافی در مورد مدل های مختلف شومینه نداشته باشید قطعا هنگام تهیه شومینه مناسب منزل خود دچار سردرگمی می شوید.  

انتخاب و خرید انواع شومینه 

شومینه ها از نظر نوع سوخت، طراحی و ... دارای تنوع بسیار زیادی می باشد، به همین دلیل در انواع و مدل های مختلف با طراحی های زیبا و متفاوتی طراحی و تولید و عرضه می شوند. شومینه ها در طزح های مختلفی از جمله طرح های سنتی و الهام گرفته از طبیعت و مدل های سنگی و هیزمی و شومینه های برقی، شیشه ای و الکلی تولید می شوند.

شومینه از نظر شکل ظاهری، نحوه قرارگیری و نصب، همچنین از نظر سوخت مصرفی دارای انواع مختلفی می باشد. مثلا از نظر ظاهری و جنس بدنه می‌توانیم شومینه سنگی، آجری، چدنی، شیشه‌ای و... را نام ببریم. شومینه از لحاظ محل نصب دارای مدل‌های دیواری، کنجی، رومیزی و حتی معلق نیز می‌باشد. اما در ادامه می‌توانید توضیحات بیشتری در مورد انواع شومینه برحسب نوع سوخت را مطالعه نمایید.

خرید شومینه

شومینه گازی

یکی از پرفروش و رایج ترین شومینه ها، شومینه گاری می باشد.این نوع  شومینه جایگزین عالی برای شومینه های هیزمی می باشد. نوع سوخت شومینه گازی همانطور که از نامش پیداست گاز می باشد که به گاز شهری متصل می گردد. همچنین نصب این نوع شومینه ها آسان است و هیچ کار خاصی ندارد. 

این نوع شومینه برای خروج آلاینده های سمی ناشی از سوخت گاز نیاز به دودکش دارند و گرما و حرارت شومینه های گازی نسیت به شومینه های چوبی بیشتر می باشد.

شومینه هیزمی

شومینه های هیزمی با سوزاندن تکه های چوب محیط را گرم می کنند به همین دلیل آلودگی زیادی به همراه سوختن چوب تولید می کنند و مناسب برای محیط زیست نمی باشند. این نوع شومینه ها در گذشته به دلیل نبود شبکه گازرسانی مرسوم تر بوده است . لازم به ذکر است هزینه ی نگهداری و تعمیر شومینه های چوبی بسیار زیاد می باشد.

کاربرد شومینه چوبی در ویلاها بیشتر میباشد زیرا شومینه های چوبی را نمیتوان در مرکز شهر و در ساختمان های داخل شهر استفاده نمود.

شومینه برقی:

شومینه ی برقی مدرن ترین و جدید ترین نوع شومینه می باشد و برای تولید گرما نیازی به سوخت گاز و چوب ندارد و فقط با برق کار می کند. شومینه برقی امکان تنظیم میزان گرما را دارد و به راحتی میتوانید میزان گرما را تنظیم کنید و یا حتی آن را خاموش کنید. شومینه برقی نسبت به سایر شومینه ها به صرفه تر است زیرا میزان کمی از انرژی را اتلاف می نماید.

 نصب، نگهداری و تعمیر شومینه برقی نیز آسان‌تر و کم هزینه‌تر از دیگر شومینه‌ها است. شومینه برقی در انواع دیواری، ستونی و زمینی با طرح‌های گوناگون در بازار موجود می‌باشد و هر فرد مطابق با سلیقه و متناسب با دکوراسیون منزل خود می‌تواند گزینه مناسبی را انتخاب و تهیه نماید.

 

شومینه الکلی:
از دیگر شومینه‌های مدرن و پرکاربرد در بازار شومینه الکلی یا شومینه اتانولی می باشد. شومینه های الکلی به دلیل مزایای بسیار دارای طرفداران بسیاری می باشد. از جمله مزیت های شومینه الکلی عدم نیاز به دودکش می باشد زیرا دود ایجاد نمی‌کند، خاکستر تولید  نمی کند و نیازی به تمیز کردن ندارد. البته چون در این شومینه از الکل یا اتانول استفاده می‌شود قطعا به اندازه شومینه گازی حرارت تولید نمی‌کند اما برای حفظ محیط زیست مناسب‌تر است. مزیت دیگر این شومینه نسبت به شومینه‌های گازی و هیزمی قابلیت جابجایی آن است، هر زمان که بخواهید با تغییر دکوراسیون می‌توانید محل قرارگیری شومینه الکلی را نیز تغییر دهید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۸:۲۳ توسط:sani موضوع: نظرات (0)