اطلاعات عمومي اطلاعات عمومي .

اطلاعات عمومي

خريد شوفاژ برقي متناسب با متراژ مد نظر

شوفاژ يا رادياتور برقي 
  از محبوب ترين و پر طرفدارترين انتخاب هاي مصرف كنندگان سيستم هاي گرمايش استفاده از رادياتورهاي برقي يا شوفاژ برقي به خاطر تامين گرماي دلخواه به دليل داشتن مزايايي چون سهولت بهره برداري، اطمينان بسيار بالا و بدون صدا بودن عملكرد رادياتور است. 
 شوفاژهاي برقي با نام رادياتور روغني و همچنين شوفاژ برقي هم شناخته مي شوند، درون شبكه هاي رادياتور به جاي آب از روغن پر شده است. المنت هاي قرار گرفته در رادياتور موجب گرم شدن روغن و حركت آن در پره هاي رادياتور شده و گرم شدن پره هاي رادياتور موجب گرم شدن محيط مي شود. روغن در اين دستگاه ناقل گرما بوده و دائمي مي باشد و هيچ زمان نياز به تعويض ندارد.


المنت گرم كننده روغن داخل رادياتور برقي قرار گرفته و با گرم شدن روغن توسط سيستم كانوكشن، روغن گرم به بالا و روغن سرد به پايين دستگاه منتقل مي شود و اين چرخه به طور مستمر ادامه پيدا مي كند. ظرفيت گرمايي روغن موجب جذب انرژي بيشتر در حجم كمتر (نسبت به آب) مي شود.

مسلما رادياتور برقي در مقايسه با بخاري گازي داراي ايمني بيشتر و البته هزينه برق مصرفي بالاتري است و به همين دليل توصيه مي شود به طور گسترده در اتاق خواب و اتاق هايي با سايز كوچك تا متوسط مورد استفاده قرار گيرد، چرا كه اصولا بخاري هاي گازي و خصوصا مدل هاي بدون دودكش آنها از نظر ايمني نبايد در اتاق خواب استفاده شوند.


رادياتورهاي برقي معمولا داراي 5 تا 15 پره با توان مصرفي 900 تا 2000 وات مي باشند. همچنين شوفاژهاي برقي عموما داراي ترموستات اتوماتيك و دو حالت گرمايي (كم و زياد) و در بعضي از مدل ها داراي فن جهت سرعت بخشيدن برا يخش هواي گرم مي باشند.


رادياتور برقي جهت گرمايش مطلوب و پيوسته در محيط هايي بااندازه كوچك تا متوسط مناسب بوده و به دليل عدم ارتباط مسقيم با المنت يا عوامل گرمازا داراي ايمني بيشتري مي باشد. 


همچنين از ديگر مزاياي تمامي رادياتورها يا شوفاژهاي برقي قابليت جابجايي آنها با استفاده از چرخ هاي تعبيه شده در محل فضايي است كه در آن قرار داده شده است.

روش خريد شوفاژ برقي متناسب با متراژ مد نظر شما
شوفاژ يا رادياتور برقي 5 تا 7 پره مناسب اتاق 6 تا 8 متر مربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر مي باشد.
شوفاژ برقي 7 تا 9 پره مناسب اتاق 8 تا 10 متر مربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر مي باشد.
رادياتور برقي 9 تا 11 پره مناسب اتاق 10 تا 12 متر مربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر مي باشد.
شوفاژ يا رادياتور برقي 11 تا 13 پره مناسب اتاق 12 تا 15 مترمربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر مي باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 4
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۴:۲۳ توسط:sani موضوع: نظرات (0)