اطلاعات عمومی اطلاعات عمومی .

اطلاعات عمومی

ایرواشر و هواساز چه تفاوت هایی باهم دارند؟

کاربرد هواساز و ایرواشر به عنوان تجهیزاتی از تهویه مطبوع در خانه ها، ادارات و اماکن صنعتی جهت تامین هوای تازه و مطبوع می باشد. شاید به نظر این دو تجهیز شبیه به یکدیگر باشند. اما لازم به ذکر است بدانید که هواساز و ایرواشر از لحاظ ظاهر، کاربرد، شباهت ها و تفاوت هایی دارند. در ادامه به بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو تجهز و همچنین نحوه ی عملکرد هر کدام می پردازیم.

ایرواشر چیست؟

برای درک بهتر تفاوت هواساز و ایرواشر ابتدا بهتر است تعریف این دو تجهیز را بدانیم.

ایرواشر به عنوان تجهیزی برای تامین گرمایش و سرمایش استفاده میگردد. همچنین از ایرواشر برای تامین افزایش رطوبت، فیلتراسیون و پاکسازی هوا استفاده می کنند. به طور کلی ایرواشر به وسیله ی پاشش پودر آب رئی هوای عبور از دستگاه عمل خنک کردن هوای محیط را انجام می دهد.

هواسازچیست

هواسازها جهت تامین هوای خنک از آب سرد شده به وسیله ی چیلر استفاده می نمایند. همچنین هواسازها برای تامین گرمای هوای محیط از آب گرم شده به وسیله ی بویلر استفاده می نمایند.

در نوع هواساز DX برای تامین هوای خنک از کویل حاوی ماده مبرد که مستقیم به هواساز متصل است، به جای کویل آب سرد استفاده می شود.


نحوه عملکرد ایرواشر

نحوه عملکرد ایرواشرها به این صورت می باشد که هوا به واسطه ی فن به درون دستگاه کشیده می شود و بعد از گذشتن از فیلترهای غبار هوای تقریبا تمیزی وارد آبفشان می گردد. دیفیوزر درون آبفشان وظیفه ی پخش یکنواخت هوا را دارد. ذرات معلق در هوا به وسیله ی برخورد با قطره های پودری که به واسطه ی نازل ها پاشیده میشوند شسته می گردند. بنابراین هوایی که از دستگاه ایرواشر خارج میگردد تمیز و خنک و دارای رطوبت می شود.

کاربرد ایرواشر

ایرواشر نسبت به هواساز کاربرد محدودتری دارد و مناسب برای استفاده در ساختمان هایی میباشد که محل یا شرایط این ساختمان ها به گونه ای باشد که رطوبت نسبی در تابستان ها کمتر از چهل درصد باشد. توان عملکردی ایرواشر در خنک سازی (تبخیری) و تهویه محیط، یک دستگاه ایده آل را برای محل مورد نظر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نحوه عملکرد هواساز

هواساز ها بخش مکملی از یک سیستم تهویه مطبوع می باشند. هواساز ها معمولا در بیرون از ساختمان قرار داده میشوند. همچنین هواساز ها نیز نیز قابلیت تامین گرمایش و سرمایش محیط را نیز دارند

 

کاربرد هواساز

کاربرد هواساز در سالن های صنعتی، ساختمان های مسکونی با تعدا واحدهای چندصدتایی، ساختمان های اداری و مکان های بزرگ  وسیع مانند بیمارستان ها می باشد. استفاده از تجهیزات هواساز برای تهویه مطبوع، مقرون به صرفه تر خواهد بود، چرا که در مدت زمان طولانی می توانند با اطمینان و راندمان بالا به کار خود ادامه دهند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۳:۵۴ توسط:sani موضوع: نظرات (0)